Code:
// set global atmospheric fog effect in the scene.
// at the fog distance, there will be 63% visibility
fog {
fog_type 1 // 1=constant, 2=ground_fog
distance 300
// rgb - Red Green Blue color shortcut
color rgb <0.7, 0.6, 0.6>
// can also have 'filter' and 'transmit'
// (---turbulence---)
turbulence <0.5, 0.5, 1.0>
turb_depth 0.8
omega 0.5
lambda 8.0
octaves 6
// (---ground fog---)
fog_offset 0.4 // height of constant fog
fog_alt 0.4 // at fog_offset+fog_alt: density=25%
}
fog {
fog_type 2
distance 0
color rgb 0.6 // gray
fog_offset 0.7
fog_alt 0.7
turbulence 0.8
}
// An infinite planar surface
// plane {<A, B, C>, D } where: A*x + B*y + C*z = D
plane {
y, // <X Y Z> unit surface normal, vector points "away from surface"
-1.0 // distance from the origin in the direction of the surface normal
hollow on // has an inside pigment?
texture {
pigment {
checker
color rgb <0.8, 0.8, 0.6>
color rgb <1.0, 0.7, 0.5>
scale 0.7
}
}
}
voila le code pour le plancher et le brouillard (y'en a deux, un ambient un au sol (pour cacher les lumières trop vive, mais faut encore que ej change des ptits trucs....)
ce qui semblent permettre l'affichage des deux c'est la commande :
Code:
hollow on
dans l'ensemble "plane"
By
fabien_manawy at 2007-07-11